Over

Welkom bij Ruach

Nog geen inloggegevens? Vraag ze aan via: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Over

 

Ruach is een pinkstergemeente gebaseerd op pinksteren: de komst van de Heilige Geest in ons.

 

We willen met elkaar, jong en oud, de Here dienen, elkaar ontmoeten en samen ons geloof beleven. Wij geloven dat Jezus gewild heeft dat iedereen, die Hem wil volgen, zich moet laten dopen, oftewel onderdompelen in water. Verder geloven wij dat iedere gelovige ook de Heilige Geest ontvangen kan.

 

De naam 'Ruach' is Hebreeuws voor 'Geest'

 

Elke maand vieren wij ‘avondmaal’ omdat Jezus dit zo gewild heeft. Wij geloven dat God geen afstandelijke God is, maar een God is die een persoonlijke relatie met een ieder wil hebben.

 

Onze diensten

 

Onze diensten beginnen elke zondagmorgen om 10:00 uur met zingen, lofprijzen en aanbidden waarbij we soms klappen of onze handen omhoog steken. Na het zingen en bidden volgt een overdenking. We luisteren naar het Woord van God - de Bijbel - en naar de boodschap die God ons duidelijk wil maken.

 

 

Een gemeente voor jongeren 

Tijdens de diensten, maar ook daarbuiten, is er onderwijs en gezelligheid voor de jongere generaties onder ons.

 

 

Jaarthema

 

Omdat we geloven dat God altijd bezig blijft, strekken we er ons naar uit om elk jaar bezig te zijn met een centraal thema. Niet dat dit een geforceerd thema door elke preek heen is, maar een richtlijn die God gesproken heeft over het jaar.

 

"Maar één ding doe ik, vergetend wat achter is, mij uitstrekkend naar wat voor mij is, jaag ik naar het doel, de prijs van de roeping van God, die van boven is in Christus Jezus"

Fillipenzen 3:14 - Jaarthema 2016

 

Vergeten?


De apostel Paulus heeft het over vergeten wat achter ons ligt. Daarmee wordt niet bedoeld dat we de pijnlijke momenten in ons leven maar moeten vergeten door ze ‘onder de mat te vegen’. We weten wat er dan gebeurd. Het is niet weg, het gaat broeien of stinken.

Paulus zegt dit als iemand die zelf ook een pijnlijk verleden had. Hij had de ‘gelovigen van de Weg’, zoals de Christenen in die tijd genoemd werden, ‘bovenmatig vervolgd’, zoals hij zelf zegt. In het boek Handelingen en in de andere brieven van Paulus kom je meer dan eens het verdriet daarover nog tegen.

Daarnaast laat de context voorafgaand aan deze tekst zien dat Paulus tegelijk aangeeft dat noch het pijnlijke verleden, noch het succes in het verleden het heden of de toekomst mag bepalen.

Deze zin is dus niet een oproep om moeilijkheden uit het verleden af te doen als onbelangrijk, maar – ziende op Jezus – je ondanks moeilijkheden én successen, steeds het doel scherp voor ogen te houden. Dat het verleden, het mooie en minder mooie ons niet hindert om gericht op Christus te blijven.

Wat is dan dat doel: is het succes, roem en eer van mensen? Het gaat hier om de prijs van de roeping van God. Wat is dat dan?



Zendingsdoelen


De onderstaand doelen worden door ons financieel gesteund.